Welcome to Our Website

Yıldız markalarla borsaya göz kırptı

Lüks turizme hitap eden popüler gastro-eğlence noktalarında öğle yemeğinin yeni gece gezmesi haline dönüşmesi dünyaca ünlü markaları, farklı konseptlerde Türkiye’ye çekiyor. Yerli girişimler hızlı büyüme peşinde.

Yeni jenerasyonun en popüler gastro-eğlence noktalarından Momo, büyük oynamaya hazırlanıyor. 

Momo’nun kurucusu Burak Beşer, dokuz yıldan bu yana ince ince ördüğü büyüme stratejisinin ilk adımlarını Türkiye’de lüks denildiğinde ilk akla gelen yerler olan Çeşme-İstanbul-Bodrum hattında attı. Markanın 10’uncu yıl sürprizi ise Miami ve Ibiza açılımları olabilir. 

Kurumsal kimliğe büyük yatırım yapan markanın Türkiye yürüyüşü de sürüyor. “İstanbul, Emirgan’da içinde özel tasarımlı bir konsept otelin de yer alacağı yeni projemizle birlikte ciroyu hızla katlayacağız. Hedefimiz gelecekte ‘İstanbul Borsası’na kote olmak. Çalışan ailemiz 450 kişiye ulaştı. Önümüzde 100 gün var. Bu yaz da ‘en iyisini yapmak’ için yoğun mesai harcayacağız” diyor, Beşer. 

Hedef piramidin tepesi 

Genç girişimci, hızlı ve istikrarlı büyümelerinde stratejik işbirliklerinin önemine inanıyor. Lacoste, Vakkorama, Les Benjamins, Mercedes EQ, Omega gibi markalarla yaptıkları işbirliğini bu yıl Çeşme’de yeni bir boyuta taşıyan grup, daha yeni 2-3 milyar dolarlık değerle ‘Milano Borsası’na kote olmaya hazırlanan Golden Goose ile el sıkıştı. Dünyaca ünlü sanatçıların ve Z jenerasyonun popüler markası olan Golden Goose, üst segmente hitap ediyor ve bir çift ‘sneaker’ için hedef kitle 500 euro ödemeye hazır. 

Ünlü markanın seçimi 

Son yıllarda öğle yemeği yeni gece gezmesi haline geldi ve Çeşme, Bodrum gibi yerlerin en iyi mutfakları çok yüksek talep görüyor. Bu sebeple lükse oynayan dünyaca ünlü markalar için bu noktalar keşfedilmemiş cennetler. İtalyan marka ile yapılan Çeşme’deki işbirliği her iki grup için tam da böyle bir deneyim. 

Plajdaki şezlonglar, minderler ve havluların üzerinde Momo ve Golden Goose markalarının dikişlerle işlenmiş ve yazın ruhunu yansıtan tasarımı var. 

İtalyan firma, markanın bir uzantısı olarak burayı seçmiş gibi görünüyor. Plajın ve eğlence alanının hemen yanı başındaki çiçeklerle süslenmiş şık tasarımlı Golden Goose mağazası ışıltısıyla bu yaz Çeşme’de İtalyan estetiğini yansıtmaya kararlı. 

Kişi başı gelir; 150 dolar

Peki işler nasıl; ‘hayat pahalılığı’ dillerden düşmüyor, bu ortamda bu yaz nasıl geçecek? Burak Beşer, bardağın dolu tarafına bakan isimlerden… İşi iyi ve doğru yapanın ayakta kalacağı, sıkı rekabetin yaşandığı lüks gastro-eğlence dünyasında ciro tarafında bu yıl da büyüme bekleniyor. Çeşme yerli, Bodrum ise uluslararası misafirlerle büyümesini sürdürecek. Fiyatlarda geçen yıla göre yüzde 60 bandında bir artış görünüyor. Bu da enflasyon hesap edildiğinde, nitelikli eğlence anlayışına para harcayanlar için öngörülebilir bir rakam olarak telaffuz ediliyor. Momo’nun kişi başı gelirde ulaştığı 150 dolar ise (4.800 TL), borsanın kapısını aralamayı hedefleyen bir şirket için şimdiden umut vaat eden seviyeye işaret ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir